Faceți căutări pe acest blog

duminică, 10 martie 2013

SPUNE NU CIRCULUI CU ANIMALE!



Lume, lume, adunaţi-vă! A venit circul la Ploieşti! Si anul acesta are un numar special: dresură de elefanţi. Si cum am primit un pont că pe un câmp lângă un mare supermarket de lângă gara de Vest poţi vedea 4 elefanţi interacţionând cu mulţimea, m-am decis să văd cu ochii mei. Vorba aceea, de câte ori ai şansa să vezi un animal atât de exotic  aşa de aproape? Evenimentul unic m-am impresionat mai mult decât m-am aşteptat. Ar fi trebuit să fie un moment magic, de genul “close encounters”. Dintr-un anumit punct de vedere a fost, pentru că am întins la un moment dat mâna şi magnificul elefant m-a atins cu trompa, cu singura speranţă că va primi un măr sau altceva bun de mâncare. Dar acest moment solar a fost repede îndepărtat de umbra tristeţii care m-a cuprins văzând condiţia acestor animale! Cu siguranţă elefanţii erau drogaţi, astfel cum explici faptul că un animal atât de masiv stă într-un singur loc şi se bâţâie înainte şi înapoi ca un bătrân senil şi bolnav? Cred că aş fi preferat să-i văd în lanţuri, măcar aşa aş fi simtit puterea încă în trupul lor. Am fost profund şocat şi dezgustat. Lângă mine se afla un om a cărui vârstă şi condiţie se apropia de cea a elefanţilor. Privea atent la animalele din faţa lui, fără să spună nimic. Am ţinut să împărtăşesc cuiva gândurile mele: “Oare cum a încăput pe mâna oamenilor un animal atât de puternic ca acesta?”, i-am spus bătrânului. Omul înţelept şi-a îndreptat încet privirea spre mine şi a şoptit un răspuns care m-a umplut de uimire: “Stai liniştit, că era mic când s-a întâmplat asta!”. Da, cu siguranţă că cel mai mare animal terestru nu s-ar da pe mâna oamenilor decât dacă ar fi neputincios. Am mai zăbovit câteva minute încercând să găsesc acel sentiment de bucurie pe care vrei să-l simţi la vederea unui elefant atât de aproape de tine. Dar mi-am dat seama că mi se umeziseră ochii. Am filmat câteva minute elefantul din faţa mea, spunându-mi că este important să arăt şi celorlalţi teribilul impact pe care îl are omul asupra naturii. Si asta doar pentru că vrem să fim distraţi!  Apoi am plecat, luând cu mine imaginea celui mai impunător animal de pe pământ, smuls din mediul lui natural şi adus pe un câmp străin, lângă un supermarket, printre beton, tramvaie şi hârtii aruncate, încercând cu disperare să apuce un smoc de iarbă uscată, pârjolită de frigul iernii. Mi-am promis, totodată, că nu  voi mai plăti niciodată pentru un spectacol de circ cu animale, ca primă formă de protest împotriva acestei sclavii. Si mi-am mai dat seama că decizia de a deveni un activist în protejarea a mediului înconjurător este corecta.



Să ne aducem aminte că PENTRU ANIMALE CIRCUL NU INSEAMNA DISTRACTIE! Inseamnă doar o viaţă plină de suferinţă, bătăi şi batjocură!


Primul pas pentru a ajuta elefanţii si nu doar elefanţii este să te informezi. Există mulţi oameni care luptă pentru conservarea speciilor. Există speranţă. Recent, o  petitie semnată de 1.4 milioane de susţinători ai AAVAZ, WWF si LEONARDO DICAPRIO l-a forţat pe prim ministrul Thailandei să interzică oficial comerţul cu fildeş în ţara sa. Mai jos aveti site-ul unde puteti semna aceasta petiţie. 

 
Iată alte câteva site-uri care vă vor ajuta să înţelegeţi impactul negativ pe care îl avem cu toţii asupra planetei si de ce este important să ne implicăm în acţiuni de conservare a naturii.  

4 comentarii:

  1. Există un filmuleţ mai vechi pe internet, pe care l-am văzut şi despre care am scris la un moment dat: "Earthlings"

    În caz că nu l-aţi văzut, filmu' ăla o să vă dea puţin de gândit. După ce l-am văzut, mi-am jurat că n-am să mă duc în viaţa mea la un circ de gen.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I haven't watched this movie yet, Adelin, but now that I know about it, I will watch it! Thanks a lot for sharing:)

      Ștergere
  2. M-a impresionat enorm filmuletele postate!Sunt foarte trista sa vad asa "oameni" lipsiti de suflet,ca in lumea noastra"civilizata"animalele sunt cele care ne ofera lectii si exemple demn de urmat si chiar si asa noi le ignoram la nesfarsit...ma doare sa vad ca indiferanta unor indivizi(ca nu-i pot numi oameni)provoaca suferinta acestor fiinte...
    Adevarul este ca nu am mai fost la circ din copilarie,iar acum cu atat mai mult nu imi doresc sa merg,dar refuzul nostru e doar un pas in a schimba ceva,in semn de solidaritate fata de Natura,fata de sufletele vii,care traiesc,sufera,au nevoi...ca si noi de altfel!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate Omul si-a folosit atuul inteligentei pentru a subjuga si exploata celelalte specii. Si ne place sa credem ca suntem cea mai evoluata specie de pe planeta! Oare e adevarat? Thanks for posting, Ana! :)

      Ștergere